Няма невъзможни неща - новото BMW M6

 

BMW М6 от години е символ на симбиозата между суперспортно купе и луксозен автомобил за всекидневна употрена. Представяйки новото поколение на M6, баварската компания поставя нови стандарти в понятията лукс и мощност. Новите BMW M6 Купе и M6 Кабрио модели, представляват най-чистия израз на философията на BMW M. Нещо повече, освен че е най мощната "шестица", новото М6 може да се похвали с един изключително изчистен и красив дизайн, за разлика от своят предшественик, който понесе доста критики, заради външния си вид.

 

ДИЗАЙН

Класически пропорции и елегантен дизайн на текущата 6-та серия купе и кабриолет си спечелилиха много почитатели. Сега BMW M им дава един спортен, динамичен ъпгрейд. Дизайн с агресивни характеристики, подчинен на инженерни решения, от които обаче, в никакъв случай не страда елегантната, цялостна линия на автомобила. Необходимостта от подходящо охлаждане на въздуха, ревизираното шаси и подобрените аеродинамични характеристики, са продиктували творческият подход на дизайнерите. Резултатът е смел и агресивен външен вид. М6 е по-широк от стандартната "шестица", поради увеличената с 30мм. следа. Не са пропуснати и характерните М "хриле" на предните калници. В задната част, вече традиционната двойка ауспуси са разположени от двете страни на аеродинамично оптимизирания дифузьор. На бъбрековидната решетка, прави впечатление и дискретният "М" надпис. Теглото е оптимизирано, благодарение на използването на карбонови елементи и хибридната конструкция от стомана, алуминий и композитни материали. М6 Кабрио се отличава с подвижен мек покрив, чиято стилистика е в пълен унисон със спортно-елегентната линия на дизайна.

 

 

 

 

Интериорът винаги е бил силна страна на BMW. Новият М6, не прави изключение от това правило. Спортен лукс - това е най характерното определение за интериора на новото спортно купе. Автомобилът е оборудван със специално разработени "М" седалки и изцяло променена стилова концепция. Философията на BMW е ясна - изцяло ориентиран към водача автомобил и пълно удоволствие от шофирането. Съществена е и ролята на Head-Up дисплея (HUD), който отчита скоростта, предавката и оборотомера.

 

 

Новият M6 идва стандартно с 19-цолови "Star-spoke", ковани алуминиеви джанти със седем двойни спици в два цвята. Предлагат се и 20-цолови, алуминиеви джанти с пет двойни спици, като опция.

 

ДВИГАТЕЛ И ЗАДВИЖВАНЕ

Всеки "M" автомобил е изграден около един основен елемент - двигателя. За съжаление  въпреки множеството награди за дизайн и инженеринг, легендарният 5-литров V10 двигател е изоставен като концепция. Факторите, които водят до неговия крах са високият разход на гориво (все едно това има значение при един "М" автомобил), повишените вредни емисии и високото тегло.

Макар и това да е "удар под кръста"за феновете на атмосферно аспирираните BMW "М" двигатели, от компанията явно имат сериозни доводи в полза на новата си турбо концепция - повече мощност при по-ниска консумация на гориво и понижаване на вредните емисии (пак тези еколози). Но нека не отписваме с лека ръка новите  TwinPower Turbo двигатели на баварците, те определено имат какво да покажат и го направиха с представянето на феноменалното F10 M5 - първото турбо "М" BMW.

Новият М6 получава същият TwinPower Turbo, 4.4-литров V8 двигател. Този изтънчен, инженерен шедьовър включва също и директно впръскване на горивото, променливо газоразпределение VALVETRONIC и VANOS контрол на разпределителния вал. Всички това спомага за развъртането на V8 двигателя до 7200 оборота в минута - необичайно много за турбо двигател. Новият турбо двигател разполага с мощност от 560кс. при 5750 - 7000об/мин, а максималният му въртящ момент е 500Нм, между 1500 и 5750об/мин.. Тези впечатляващи показатели правят възможно ускорението от 0 до 100км/ч само за 4,2 секунди (4,3 за кабрио версията). За 12.6 секунди автомобилът се набира до 200км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена на 250км/ч.

Новият V8 е оборудван с активен, електронно регулиран, многодисков -"М"диференциал, работещ с висока прецизност и бързина. Неговото управление е пряко свързано със системата за динамичен контрол на стабилността (DSC) чрез FlexRay технология за високоскоростен пренос на данните, събрани от сензорите на DSC.
Ефективността на V8 M TwinPower Turbo двигателят се подобрява допълнително чрез използването на EfficientDynamics технологиите Auto Start-Stop и Brake - регенерация.

BMW M6 Купе

 

На разположение в М6 е 7-степенната скоростна кутия - M DCT с Drivelogic. Тази усъвършенствана трансмисия разполага с два маслено охлаждани "мокри съединителя, предлагащи почти мигновена смяна на предавките. Системата Drivelogic предлага три програми за смяна в автоматичен и ръчен режим, предоставяйки на водача да "дирижира" двигателя по най ефективния начин, независимо дали е избрал комфортен или спортен режим. M DCT включва и функцията Launch Control. В "ръчен" режим предавките могат да се сменят чрез М-скоростния лост или с планки на спортния волан.

BMW M6 Кабриолет

 

Инженерите от "М" подразделението на BMW са работили неуморно и върху шасито на новото M6. Резултатът е спортен автомобил, който съчетава в себе си възможността за спортна и динамична употреба с практичността на автомобил за всеки ден. Чрез електро-хидравлично контролираните амортисьори, BMW Control (VDC), с избор на 3 настройки, водачите да могат да приспособят M6, спрямо своите предпочитания и характеристиките на пътната настилка.

Новите BMW M6 Купе и M6 Кабрио, като стандарт се предлагат с мощна спирачна система с 400мм. дискове отпред и 396мм. задни дискове, обхванати от шест-бутални спирачни апарати в тъмно-синьо металиково покритие. Като опция се предлагат и карбонови "М" спирачки, с размери 410мм. отпред и 396мм. на задната ос.

Официалният дебют на новото BMW M6 ще се състои през следващия месец на автомобилното изложение в Женева.

 

popup content